Babyshower ideetjes

Vorige week dinsdag werd ik verrast door mijn lieve vriendinnen, (schoon)moeder, schoonzussen en nichtjes met een babyshower. Oké, ik had een heel klein vermoeden dat er een dezer dagen een zou plaatsvinden, maar wanneer dat wist ik niet. En hoe, waar en wat wist ik al helemaal niet, dus de verrassing was nog steeds groot.

Ik werd meegenomen naar Kothinsky, een leuk industrieel restaurant/Grand Café in Dordrecht, waar ik met luid getoeter werd verwelkomd door de lieve meiden. De tafel lag vol crea bea spullen waarmee we kleerhangertjes gingen pimpen. Super origineel en het resultaat van alle hangertjes is enorm leuk: (of het praktisch is, dat is een ander verhaal. Misschien moet ik wat strikjes en dingetjes van de hangertjes afhalen voordat er kleertjes aan kunnen hangen. O ja, en even checken of de verf niet afgeeft op de versgewassen kleertjes 😉

hangers

Eerst wilde ik in deze blog de geschiedenis van de babyshower beschrijven, maar dat heeft Wikipedia al voor mij gedaan, dus als je benieuwd bent, klik dan hier.

Op zich maakt het me niet uit waar het gebruik vandaan komt…het is gewoon een leuk excuus om alle meiden/vrouwen die belangrijk zijn in je leven gezellig bij elkaar te hebben!

Mocht je binnenkort een babyshower willen geven voor je zus of vriendin, maar heb je nog geen idee wat je precies moet doen? Hier wat ideetjes:

  • De creatieveling: Doe het net als mijn vriendinnen en laat iedereen wat crea bea spullen meenemen om bijvoorbeeld een kledinghangertje te versieren. Of koop wat simpele rompertjes of legginkjes, textielverf en stempels, zodat iedereen een origineel kledingstuk aan de zwangere kan geven. Hetzelfde kan natuurlijk ook met hydrofiele doeken. Als verse moeder kun je daar niet genoeg van hebben, heb ik me laten vertellen.
  • De zoetekauw: Regel een high tea. Wil je het een beetje budget houden, dan kun je gewoon iedereen iets lekkers laten maken en de high tea bij iemand thuis houden. Heb je er meer geld voor over, dan zijn er genoeg lunchrooms/restaurants die de babyshower voor je kunnen regelen. Gewoon even googelen op ‘babyshower’ en jouw plaatsnaam en er zijn waarschijnlijk voldoende hits.

Het zijn misschien niet de meest originele ideeën, maar veel verder dan dit kom ik niet. Je kunt moeilijk iets heel actiefs gaan doen, want daar heeft de gemiddelde zwangere vrouw in het derde trimester niet echt heel veel energie voor. Ook een cursus cocktails of sushi maken zal niet echt in de smaak vallen, denk ik 😉 Een cursus bonbons maken is misschien nog wel leuk. Maar meestal zit je gewoon goed met een simpele babyshower, waarbij de meest belangrijke vrouwelijke personen aanwezig zijn en lekker met elkaar kunnen kletsen. Tijdens de babyshower kun je de gasten bijvoorbeeld de naam, geboortedatum, gewicht en/of geslacht (als dit nog niet bekend is) laten raden.

Mocht je nog wel leuke andere ideeën hebben voor een babyshower, dan hoor ik dat natuurlijk graag in een reactie hieronder!

Geef een reactie

