DIY hippe budget legging

Ook helemaal weg van die schattige leggings met stoere print? Ik wel! Op webshops zoals tothemoonandbackkids.nl, carlijnq.nl en nin9.nl kun je leggings en (harem)broekjes vinden met de leukste prints. Helaas zijn deze – vaak wat uniekere – broekjes, best aan de prijzige kant. Ik snap het wel, want ze worden allemaal met de hand gemaakt en de verkoper moet er toch ook wat aan overhouden. Maar, ik heb niet altijd zin om zo’n 25 euro uit te geven aan een broekje van 30 bij 20 cm. (Al zijn die van nin9.nl met 15 euro al leuker voor de portemonnee). Dus bedacht ik een tijd geleden een leuk doe-het-zelf klusje dat echt iedereen kan uitvoeren

IMG_3501Bij de Hema kwam ik bovenstaande stempels tegen voor 3 euro, dus die kon ik niet laten liggen.

IMG_3500

Voor het gordijnproject op onze slaapkamer (ja ik heb wat met gordijnen), had ik deze textielverf in huis gehaald (antraciet en koperkleurig). Dat project is nooit van de grond gekomen, dus de verf was in de kast beland, maar kwam nu goed van pas. Ik heb het gekocht bij Pipoos, voor ongeveer 5 euro per flesje.

Verder heb je iets van een (schuur)sponsje nodig, zodat je de stempels in de verf kan dopen en natuurlijk een goedkoop, maar mooi legginkje/broekje. Ik vond een heerlijk zacht broekje bij de Hema voor 2,95 euro, kun je niet voor tobben toch?:hemabroekje

Eerst moest het broekje gewassen worden en toen ben ik aan het stempelen geslagen. Ik heb ervoor gekozen om 1 soort stempel te gebruiken, dit om de print toch een beetje rustig te houden. De stipjes heb ik gewoon met de achterkant van een satéprikker gemaakt.

Let wel op tijdens het stempelen dat er niet teveel verf op de stempel zit. Liever iets dunner dan te dik, dus het overtollige verf goed afvegen aan het sponsje.

En dit is het resultaat:

IMG_3499

Nadat de verf droog is, moet je het broekje strijken en ben je klaar. Ik heb geen idee hoe lang de verf gaat houden, dat zal over een paar maandjes blijken. Maar goed, het is maat 56, dus zo lang gaat onze Wilde het waarschijnlijk toch niet kunnen dragen.

Kijk, als je al die spullen niet in huis hebt en je wilt maar 1 broekje maken, is het goedkoper om een broekje te bestellen. Maar, als je het gewoon leuk vind om bezig te zijn en een broekje te maken wat echt geen enkele andere baby heeft, dan is dit een leuke bezigheid om bijvoorbeeld tijdens je zwangerschapsverlof te doen.

En je kunt het natuurlijk op nog veel meer babyspullen toepassen…Denk aan rompertjes, lakentjes, hydrofiele doeken die je gaat gebruiken als spuuglapjes (zie foto hieronder), enzovoorts. Ook leuk als activiteit tijdens een babyshower!

hydrofieldoek

 

Ik ben erg benieuwd of jullie er iets mee gaan doen en als jullie een leuke creatie hebben gemaakt dan zie ik graag een foto in de reacties hieronder 🙂

 

One comment

Geef een reactie

