DIY Project babykamer: De Kast

Mijn laatste blog is alweer twee maanden geleden. Tijd om de draad weer op te pakken. Ik ben inmiddels 29 weken zwanger en voel me prima. Tuurlijk, ik heb ook last van wat zwangerschapskwaaltjes (zere rug, bekken, banden enzo), maar ik mag niet klagen. En dat doe ik dan ook niet 🙂

De afgelopen weken waarin ik niet heb geblogd, heb ik niet stilgezeten. Ik heb, samen met Man, flink inkopen gedaan en de babykamer ingericht. Eigenlijk zijn we qua spullen al helemaal klaar voor de komst van onze Wilde, maar laat ‘m nog maar even lekker zitten hoor. Ik heb nog genoeg Doe-Het-Zelf (of op z’n Engels Do-It-Yourself (DIY)) projectjes die ik wil uitvoeren. In de komende blogs zal ik wat van deze creatieve uitspattingen laten zien.

Te beginnen met Dé Kast. Wat eerst fungeerde als boekenkast, is nu omgetoverd tot garderobe/designkast. Hoe? Dat zie je hieronder.

IMG_3383

Hierboven zie je ongeveer de originele staat van de kast (er zat nog een plankje extra in). Let ook even op het muurtje achter de kast. Dé grote trots van Man en ik moet toegeven dat ik ook wel heel trots op hem ben! Het hout voor het muurtje hebben we kant-en-klaar in pakketten gekocht bij Karwei (decoratief zelfklevend hout). Ideaal! Voor de zekerheid heeft Man wat extra montagekit toegevoegd, maar in principe is dit zelfs op ons granollen muurtje niet nodig.

Terug naar de kast: Ik hou van de Scandinavische, monochroom stijl. Dit houdt in, veel wit met zwarte accenten. Op de computer heb ik een sjabloon gemaakt met kruisjes. Dit heb ik afgedrukt op dik papier en de kruisjes heb ik uitgesneden. (Klik hier voor het sjabloon). Met zwart krijtverf (dit had ik nog in huis) ben ik aan de slag gegaan. Iets té enthousiast, want ik gebruikte veel te veel verf. Daardoor zijn er wat klusjes uitgelopen. Dit heb ik met witte verf weer weggewerkt. Maar, beter is om je kwast niet te ver in de verf te dompelen en voorzichtig te deppen in plaats van te strijken met de kwast.

O ja, nog een tip: begin onderaan. Als je dan – net als ik – de slag nog te pakken moet krijgen en de eerste kruisjes een beetje mislukken, is dit niet zo’n drama. Het onderste gedeelte is toch veel minder zichtbaar.

Na deze klus zag de kast er zo uit:

IMG_3405

Toen wilde ik nog een roede om wat kleertjes aan te hangen. Op naar de bouwmarkt waar ik twee kastroedehouders, korte schroefjes en een koperen buis heb gekocht.

IMG_3456

IMG_3457

IMG_3458
En dit is het resultaat!

Best leuk toch?!! 🙂

5 comments

  1. Leuk Jannelie,

    Ik zag je blog voorbij komen op mijn tijdlijn dus dat wilde ik wel even lezen! Wij zijn ook 29 weken onderweg naar ons kleintje en zo zachtjes aan begonnen in de babykamer. Niets leuker dan zelf lekker creatief aan de slag te gaan met leuke DIY ideen:)

    Like

Geef een reactie

