Licht in de duisternis

De wereld is een puinhoop. Tenminste, dat voelt zo op het moment. Nou schijnt het zo te zijn dat je in het tweede trimester van je zwangerschap een emotioneel wrak bent, maar ik denk niet dat hormonen de oorzaak zijn van dit gevoel. Mensen worden zonder pardon neergeschoten, vliegtuigen worden neergehaald, overal is dreiging en iedereen is bang. Wat moet dat worden? Moet ik straks in deze zieke wereld een kindje grootbrengen? Het zette me aan het dichten en gelukkig is de uitkomst minder somber dan ik dacht…

Soms grijpt het me zo aan
wat kan ik jou straks geven?
De wereld is vol angst en haat,
moet jij daar straks in leven?

Je bent zo waardevol
hoe klein je nu ook bent
Maar wordt die waarde later nog
door iedereen erkend?

Het kwaad lijkt oppermachtig
het komt steeds dichterbij
Wordt jouw leven onbezorgd?
Zijn we straks nog vrij?

Zoveel onzekerheid
dat het je haast zou ontgaan
waarom wij hier op aarde zijn
waarom wij nog bestaan

Wat ik jou geven kan
is Gods liefde, troost en hoop
Jij bent nu al zijn dierbaar kind
straks bezegeld met de doop

We staan er niet alleen voor
God heeft jouw leven in Zijn hand
Daar is het veilig, elke dag
Zijn liefde houdt eeuwig stand.

Die liefde is het licht
in deze donkere tijd
Die liefde geef ik door aan jou
Daarmee win je elke strijd.

7 comments

  1. Lieve meid, wat heb jij dat prachtig onder woorden gebracht! Zo ontroerend. Het raakt me zo omdat ik er de afgelopen dagen ook zo mee bezig was. Dank je voor zoveel vertrouwen en troost 😘😘

    Like

  2. Zo mooi en zo waar. Ook ik ben vaak bang als ik me realiseer in wat voor wereld mijn kinderen en kleinkinderen opgroeien. Maar dan weet je: Hij houdt deze wereld in Zijn Handen. Zo mooi verwoord door het Indiana Bible College Choir in het nummer In His Hands. Kijk op Youtube….

    Like

    • Bedankt voor de spelcontrole Edward 😉 … Ben zoveel in het Engels bezig voor m’n werk, dat ik de grammatica blijkbaar door elkaar gooi.
      Zal ik doen! Liefs Xx.

      Like

Geef een reactie

