Geslacht wel of niet weten?

De meest populaire vraag op dit moment in mijn zwangerschap is: wil je weten wat het wordt? ‘Vroeger’ wist ik zeker dat ik het niet wilde weten. Het maakt toch niet uit wat het is en het leek me een mooie verrassing om na de bevalling als eerste van Man te horen of we ouders zijn geworden van een zoon of dochter. Nu weet ik het niet meer zo zeker.

Sowieso heeft Man altijd gezegd dat hij het wel wilde weten. Gewoon, omdat het kan. Maar hij wil dan wel dat we het voor onszelf houden. En laat dat nou voor mij een probleem zijn.

Op zich kan ik wel een geheim bewaren, maar ik wordt er zo zenuwachtig van. Ik heb geen zin om zeven maanden lang bij elk woord na te denken of ik niets verklap. Daarbij komt dat ik voor m’n moeder en m’n beste vriendin(nen) toch niets kan verbergen. Dus grote kans dat het geslacht dan alsnog ruim voor de bevalling bekend wordt.

En ik denk toch niet dat ik dat leuk zou vinden. Misschien een beetje old fashioned, maar het lijkt me leuker om na de bevalling familie en vrienden op te bellen met de mededeling ‘Het is een jongen/meisje’, dan met ‘Het is er’.

Wat wel een voordeel is van het van tevoren weten, is dat je kind niet de eerste kledingmaatjes onzijdig door het leven hoeft. Er zijn tegenwoordig zo weinig leuke unisex-kleertjes, dat je bijna alleen daarom al de sekse eerder wilt weten.

Conclusie? Die heb ik nog niet. Ik ben nooit zo snel met besluiten nemen en we hebben nog even de tijd, want met 14/15 weken is er toch nog weinig te zien.

Wisten jullie het geslacht van tevoren? Wat zijn jullie voors en tegens? 

One comment

  1. Nu 23 weken en wij willen het niet weten. Gewoon om van de spanning te blijven genieten terwijl ik van mezelf echt super nieuwsgierig ben. Het enige wat inderdaad moeilijk is, zijn kleertjes kopen. Maar goed…. Gelukkig vind je in al die weken zwangerschap ook leuke unisex kleertjes. Bij de geboorte komen de roze of blauwe pakjes vanzelf wel.

    Like

Geef een reactie

